حتما تا به حال دیده اید که طرفداران شیرازی در شبکه های اجتماعی حامیان وحدت اسلامی و انقلابیون ایران را «بتریه» خطاب می‌کنند اما واقعا چرا آنها ما را بتریه می دانند و اصلا بتریه یعنی چه؟؟

اجازه بدهید ابتدا آنچه از فرقه بتریه و ارتباطش با آخرامان روایت شده است را بررسی کنیم:

« بتریه » که در عراق بر ضد امام مهدی عج خروج مى کنند ، شتابان علیه امام موضع مى گیرند و به سبب برخوردى که از امام در مدینه شنیده اند ، مى کوشند که مانع ورود امام به عراق شوند .

دلائل الامامه از امام باقر(علیه السلام) از ابو جارود آورده است : پس از آنکه سیصد و سیزده نفر با وى بیعت مى کنند ، به مدینه مى رود و مردم روانه مى شوند (و جهاد مى کنند) تا خدا راضى شود ، سپس هزار و پانصد قریشى که همگى زاده اند را مى کشد . . . آن گاه به کوفه مى رود ، شانزده هزار « بتریه » از آن جا بیرون مى آیند که غرق در سلاح و قاریان قرآن و فقیه دین اند. پیشانى شان پینه بسته و همچون میخ کوبیده بر زمین اند . سراسر وجودشان را نفاق فرا گرفته و همگى مى گویند : اى پسر فاطمه ! برگرد، نیازى به تو نداریم. امام در پشت نجف ، شب دوشنبه ، از عصر تا شب ، با آنان مى جنگد و سریع تر از کشتن شتر ، آنها را به قتل مى رساند . هیچ مردى از آنها نجات نمى یابد و احدى از یاران امام زخمى نمى شود . خون هایشان در راه خدا قربانى مى شود، سپس امام وارد کوفه مى شود و با جنگجویان آنجا نبرد مى کند ، تا جایى که خدا راضى شود .


راوى مى گوید : معناى سخن امام را نفهمیدم ، سپس اندکى درنگ کرده ، آن گاه پرسیدم : فدایت شوم ! رضایت خدا را از کجا متوجه مى شود ؟! فرمود : اى ابو جارود ! خدا به مادر موسى وحى فرستاد و مهدى بهتر از مادر موسى است ! خدا به زنبور وحى فرستاد و مهدى بهتر از زنبور است ! حال فهمیدى ؟

راوى مى گوید ، به من فرمود : مقصودم را فهمیدى ؟ عرض کردم : آرى !

در روایت دیگر  آمده است : قائم(علیه السلام) سیصد و نه سال به اندازه ماندن اصحاب کهف در غار ، حکومت مى کند ; زمین را از عدل و داد پُر مى کند چنان که از ستم و بیداد آکنده شده بود . خدا شرق و غرب زمین را برایش فتح مى کند .

از اینجا فهمیده مى شود که نخستین کسانى که در عراق بر ضد امام(علیه السلام)شورش مى کنند، حزب « بتریه » هست. آنها در واکنش به برخوردى که امام با اهالى مدینه داشته، دست به قیام مى زنند . معناى « بتریه » این است که ولایت ( تولى ) دارند اما برائت ( تبرى ) ندارند . نخستین کسى که اینان را چنین نامید ، زید بن على(رحمه الله) است که به آنها گفت : آیا از فاطمه(علیها السلام) مى بُرید ؟! امر ما را بُریدند ، خدا رشته حیات شما را ببُرد ! 

حدیث زیر تحولات پس از ظهور امام(علیه السلام) در ولایات را بیان مى کند .

نعمانى  از ابراهیم بن عبد الحمید آورده است : کسى که از ابو عبدالله(علیه السلام) شنیده بود ، به من خبر داد که امام فرمود : وقتى قائم(علیه السلام) خروج کند ، افرادى که مى پنداشتند یار و یاور امام خواهند بود ، از فرمان او سرباز مى زنند اما امثال خورشید و ماه پرستان ، تحت فرمان امام مى آیند !


چرا یاسرالحبیب و طرفداران شیرازی حامیان انقلاب اسلامی ایران را بتریه صدا می‌کنند؟

طرفداران شیرازی تنها به این دلیل که بتریه فرقه ای از شیعه بوده اند و خصوصیت بارزشان این بوده که برای عمر و ابوبکر مقام و منزلت قائل شده اند طرفداران وحدت اسلامی که 99 درصد انقلابی و از جبهه مقاومت اسلامی هستند را بتری صدا می کنند و به زعم خود امید دارند که به زودی امام زمان عج ظهور کرده و در اولین نبرد آنها را نابود کند.

ولی این طرز نگاه به ماجرای بتریه اشکالات اساسی دارد که اگر خوب به آن بنگریم ممکن است دامن خود شیعیان برائی را بگیرد و چه بسا بتریه آخرامان خودشان باشند. البته ما مثل آنها جریانات و فرقه های آخرامان را بر هیچ فرقه و جریانی تطبیق نمی کنیم و این اشکالات صرفا برای تلنگر به طرفداران شیرازی و پاسخ نقضی به ادعای آنان است:


اشکال اول:

طبق روایات، پایگاه بتریه در عراق است و نیز پایگاه اصلی آنها در شهر کوفه (و یا نجف امروزی) است که محل تجمع ت اخباری می‌باشد. ت اخباری در مقابل ت اصولی که اهل انقلاب و تشکیل حکومت هستند قرار دارد. همانطور هم که در حدیث آمده آنها قاریان قرآن و فقیه نامیده شده اند.


اشکال دوم:

بتریه تنها به این دلیل که ابوبکر و عمر را محترم دانستند بتریه نامیده نشدند بلکه اتهام اصلی آنها این بود که بین ولایت و برائت جمع کرده بودند و این قضیه وقتی برخی گروه ها مانند تشیع انگلیسی رسما از یهودیهای صهیونیست ساکن اسرائیل دفاع می کنند و یا از دولت های آمریکا و انگلیس بخاطر حمایتهایشان تشکر و قدردانی می‌نمایند ممکن است جور دیگری مطرح شود یعنی شیرازی ها خود در ردیف متهمان اصلی به نداشتن برائت از دشمنان کنونی امام زمان عج قرار گیرند.


اشکال سوم:

طبق روایت، بتریه از کسانی خواهند بود که قبل از ظهور یقین دارند از یاوران امام عج خواهند بود ولی در روایت آمده که برعکس رخ می دهد و یاوران امام را امثال خورشید و ماه پرستان (پس از آنکه مسلمان شدند) تشکیل می دهند. خب اگر وحدتی ها و انقلابی ها همان بتریه هستند و یاران امام را هم امثال مردم ماتریالیست و کافر غرب پس از مسلمان شدن تشکیل می دهند؛ پس این وسط جای شیعیان برائی و طرفداران شیرازی کجاست؟؟


اشکال چهارم:

در متن روایات ذکر شده است که بتری ها بخاطر اعتراض به کشتار برخی مردم مدینه توسط امام زمان عج علیه وی قیام می کنند این مطلب واقعا جای بسی تفکر و تأمل دارد و افکار سیال را به سمت امثال سید محمد شیرازی و سید صادق شیرازی و آیت الله منتظری و سوق می دهد چرا که این اشخاص نیز به امام خمینی ره اعتراض جدی وارد کردند که چرا منافقان کور دل را در اوایل انقلاب اعدام کرد و آن را دستاویزی برای حمله به ایشان قرار دادند.


پی نوشت:

یکی از دوستان نظر جالبی را به این مطلب اضافه کرد که واقعا شنیدنی است. ایشان معتقد بود که اگر شیرازی ها و شیعیان برائی بتریه نباشند ولی مطمئنا با ادامه افراط در موضوع برائت خودشان موجب پیدایش تفکر بتری میشوند زیرا نتیجه ی هر افراطی تفریط خواهد بود و بالعکس!! که البته مصداق هایی هم در این اواخر پیدا کرده و همه در شبکه های مجازی دیده اند. مثلا این اواخر یکی از ون اصلاح طلب گفته بود مسئله خلافت امام علی ع یک موضوع صرفا تاریخی بود که تمام شد رفت پی کارش (ولی امام ای خوب جوابش را دادند و این نشان میدهد ما در باطن و بین خودمان اختلافات اصلی با عامه رو حفظ کردیم و پایش ایستاده ایم و عقب نمینشینیم مخلص کلام یعنی اینکه وحدت ما وحدت عقیدتی نیست و این را بارها و بارها رهبری شخصا اعلام کرده اند.)




مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

انجام پروژه دانشجویی معماری ghalifarsi استخدام های رسمی و معتبر ایران سرور mpt gaming Brandon ادبیات معاصر روزانه نویسی کاریابی بین المللی کارپیرا نمایندگی فروش خدمات تعمیر کولر گازی اسپلیت سامسونگ در شیراز - عظیمی